Hrvatska uvodi porez na zaradu od transfera sportista?
Utorak, 19.03.2013.
15:49
Istraživači hrvatskog Instituta za javne finansije pozvali su Poresku upravu Hrvatske da sve poslove vezane uz transfere oporezuje kao privrednu delatnost.
Po njihovoj oceni, transferi sportista, a naročito fudbalera, ne mogu se smatrati neprofitnom delatnošću, bez obzira da li se obavljaju u okviru klubova koji su registrovani kao udruženja, prenosi "T portal".
Iako transfer igrača kao predmet oporezivanja nije nigdje izričito naveden - ni u hrvatskom Zakonu o PDV-u, ni u evropskoj Direktivi o PDV-u - stručnjaci ističu da iz sadržaja te transakcije, uz primenu odredbi i definicija pojma usluge i poreskog obveznika, proizlazi da se radi o obavljenoj usluzi koja je predmet oporezivanja.
Profesionalnim sportskim klubovima Zakon o sportu omogućava da budu udruženja građana, ali obzirom na odredbe Zakona o porezu na dobit, u svakom pojedinačnom slučaju potrebno je preispitati da li je reč o obavljanju profitne ili neprofitne delatnosti, odnosno o obavezi plaćanja poreza na dobit.
Kada je reč o PDV-u, svi klubovi, nezavisno da li su registrovani kao udruženja ili trgovačka društva, ulaze u sastav PDV-a ako im godišnji prihodi prelaze 230,000 kuna (30.400 EUR).
Stručnjaci takođe smatraju da su i igrači, kao fizička lica, dužni da plaćaju porez na prihod i doprinose na sve prihode vezane uz obavljanje sportske delatnosti, uključujući i prihode od transfera.
Poreska uprava Srbije

Serbia Edition
Serbische Ausgabe
Izdanje BiH
Izdanje Crna Gora