Posle prvomajskih praznika na naplatu dolazi više od 20 poreskih obaveza
Izvor: Biznis.rs
Sreda, 23.04.2025.
08:46
Sreda, 23.04.2025.
08:46
Ilustracija (Foto: Pixabay.com/Bruno/Germany)
Istog dana ističe i rok za dostavljanje izveštaja o izvršenju obaveze zapošljavanja osoba sa invaliditetom, na obrascu IOSI. Ova obaveza postoji za poslodavce koji imaju više od 20 zaposlenih, a odnosi se na izveštavanje o broju osoba sa invaliditetom koje su zaposlene, kao i eventualno plaćanje naknade ako ta zakonska kvota nije ispunjena.
Sledeći važan datum u poreskom kalendaru je 12. maj. Tog dana ističe rok za podnošenje poreske prijave za porez na premije neživotnih osiguranja, koje se podnose na obrascu PP-PPNO. Ova prijava se odnosi na sve osiguravače koji su u aprilu ostvarili promet u oblasti neživotnog osiguranja, kao što su osiguranja vozila, imovine ili od odgovornosti.
Pored toga, 12. maj je i krajnji rok za podnošenje prijave i plaćanje poreza na dodatu vrednost za april. Ovu obavezu imaju svi obveznici PDV-a, a posebno oni definisani članom 10. Zakona o PDV, koji se odnosi na poreske dužnike kod prenosa dobara i usluga.
Sredina maja, tačnije 15. u mesecu je datum do kada treba namiriti najviše poreskih obaveza. To je rok za plaćanje akontacije poreza na prihode od samostalne delatnosti za april. Svi preduzetnici koji vode poslovanje kao samostalne delatnosti dužni su da redovno izmiruju ove akontacije koje se obračunavaju na osnovu prošlogodišnje dobiti.
Zatim, tu je i važna godišnja obaveza – podnošenje poreske prijave za utvrđivanje godišnjeg poreza na dohodak građana za 2024. godinu, na obrascu PP GPDG. Ova prijava odnosi se na građane čiji su prihodi prošle godine premašili 4.874.508 dinara.
Pored poreza, 15. maj je i rok za plaćanje doprinosa za različite kategorije obveznika. To uključuje doprinose na prihode od samostalne delatnosti, ali i posebne doprinose za sveštenike, verske službenike, domaće državljane zaposlene u inostranstvu i inostrane penzionere. Takođe, plaćaju se i doprinosi za samostalne umetnike i poljoprivrednike, i to za drugo tromesečje 2025. godine.
U isto vreme, osnivači i članovi privrednih društava treba da podnesu poresku prijavu o obračunatim doprinosima na obrascu PP OD-O i uplate doprinose za april. Time se osigurava da i oni koji vode firme imaju kontinuitet u osiguranju, bez obzira na to da li primaju redovnu zaradu.
Takođe 15. maja još jednom dolazi na red i PDV – obveznici koji ispunjavaju uslove za sticanje statusa pretežnog izvoznika treba da podnesu obrazac PID PDV 1.
U istom danu firme treba da plate i akontaciju poreza na dobit pravnih lica za april. Osim toga, obveznici akcize do 15. maja moraju podneti prijave i izvršiti plaćanje za obračun akcize na razne proizvode – od goriva, preko alkohola, do električne energije, kako bi država obezbedila prihode od ovih specifičnih poreza.
Na kraju meseca, 30. maja, predviđena je prema poreskom kalendaru poslednja u nizu akciznih obaveza – plaćanje obračunate akcize za period od 1. do 15. maja. Ovaj termin se odnosi na obračunat iznos koji su obveznici već prijavili, i koji sada treba da bude uplaćen u budžet.
Komentari
Vaš komentar
Naš izbor
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, investicione projekte, grantove i pravnu regulativu.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.

Serbia Edition
Serbische Ausgabe
Izdanje BiH
Izdanje Crna Gora