Ministarstvo finansija: Zaposleni i dalje moraju računima da pravdaju troškove prevoza, mišljenje pogrešno protumačeno
Izvor: Tanjug
Četvrtak, 25.06.2020.
15:52
Četvrtak, 25.06.2020.
15:52
(Foto: Aleph Studio/shutterstock.com)
To mišljenje je, kako sada navodi ministarstvo protumačeno jer se kako kažu praktično ništa nije promenilo, odnosno zaposleni će i dalje morati da pravdaju troškove prevoza.
- Odredbom člana 18. Zakona o porezu na dohodak građana propisano je da se ne plaća porez na zarade na primanja zaposlenog od poslodavca po osnovu naknade dokumentovanih troškova prevoza za dolazak i odlazak sa rada - do visine cene mesečne prevozne karte u javnom saobraćaju, odnosno do visine stvarnih troškova prevoza, a najviše do 3.988 dinara mesečno - kažu za Tanjug u Ministarstvu.
Shodno tome, navedeno poresko oslobođenje do visine propisanog neoporezivog iznosa može se primeniti u slučaju kada se takve isplate dokumentuju odgovarajućom verodostojnom računovodstvenom ispravom (npr. račun za kupovinu mesečne pretplatne karte, dnevne karte ili karte za jednu vožnju u javnom prevozu, račun za gorivo u slučaju korišćenja sopstvenog vozila i slično).
Po osnovu naknade troškova koji nisu dokumentovani odgovarajućom verodostojnom računovodstvenom ispravom, obračunava se i plaća porez na zaradu po stopi od 10%.
Prema zakonu, ako se naknada za dolazak i odlazak sa rada ne dokumentuje verodostojnom računovodstvenom ispravom, isplate zaposlenima na ime naknade troškova za dolazak i odlazak sa rada smatraju se nedokumentovanim troškovima.
Prema članu 9. Zakona o porezu na dobit pravnih lica, primanja zaposlenog koja se, u smislu zakona kojim je uređeno oporezivanje dohotka građana, smatraju zaradom, uključujući i primanja na koja se do iznosa propisanog tim zakonom ne plaća porez na zarade, priznaju se kao rashod u poreskom bilansu u poreskom periodu u kome su isplaćena, odnosno realizovana.
To podrazumeva da ukoliko zaposleni ne dostavi poslodavcu račune za plaćanje prevoza za dolazak i odlazak sa rada, a poslodavac predmetnu naknadu isplati zaposlenom i obračuna i plati porez na zarade po stopi od 10% (saglasno zakonu koji uređuje oporezivanje dohotka građana), isplaćena naknada priznaje se kao rashod u poreskom bilansu obveznika.
Firme:
Ministarstvo finansija Republike Srbije
Savez samostalnih sindikata Srbije Beograd
Računovodstvena komora Srbije Beograd
Tagovi:
Sindikat pravosuđa
mišljenje
naknada za prevoz
pravdanje naknade
pravdanje troškova
prevoz radnika
pravdanje troškova prevoza
troškovi prevoza
Naknada za troškove prevoza
Zakon o porezu na dohodak građana
Zakon o porezu na dobit pravnih lica
Komentari
Vaš komentar
Rubrike za dalje čitanje
Potpuna informacija je dostupna samo komercijalnim korisnicima-pretplatnicima i neophodno je da se ulogujete.
Pratite na našem portalu vesti, tendere, investicione projekte, grantove i pravnu regulativu.
Registracija na eKapiji vam omogućava pristup potpunim informacijama i dnevnom biltenu
Naš dnevni ekonomski bilten će stizati na vašu mejl adresu krajem svakog radnog dana. Bilteni su personalizovani prema interesovanjima svakog korisnika zasebno,
uz konsultacije sa našim ekspertima.

Serbia Edition
Serbische Ausgabe
Izdanje BiH
Izdanje Crna Gora